توده – جرم تلگرام ایرانی رایگان خبر

توده – جرم: تلگرام ایرانی رایگان خبر علم و تکنولوژی

گت بلاگز بازار خودرو تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، بعضی خصولتی‌ها و بعضی مدیران دولتی فرصت‌طلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را

تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران

تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از ایران

عبارات مهم : ایران

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، بعضی خصولتی ها و بعضی مدیران دولتی وقت طلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را تشکیل داده اند تا رنو مجبور به خروج از کشور عزیزمان ایران شود.

محمدرضا منصوری در گفت وگو با ایسنا، گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران عالی ترین نقطه دنیا از نظر هزینه های بسیار پایین انرژی است به همین علت شرکتهای رنو و سیتروئن حاضرند به قیمت فشارهای اقتصادی آمریکا حضورشان در کشور عزیزمان ایران را تثبیت کنند.

وی ادامه داد: هزینه های برق، آب و گاز در کشور عزیزمان ایران در قیاس با سایر کشورهای دنیا حتی کشور چین به حدی ارزان تر است که می توان گفت قیمت انرژی در کشور عزیزمان ایران تقریبا رایگان هست. قیمت هر کیلووات ساعت برق یک سنت هست، قیمت هر مترمکعب گاز کشور عزیزمان ایران یک بیستم تا یک چهلم سایر کشورهای دنیاست، قیمت هر مترمکعب آب در کشور عزیزمان ایران یک دهم تا یک بیستم قیمت جهانی هست، قیمت کارگر ایرانی ۲۰۰ دلار در ماه است در حالی که این عدد در چین و ژاپن حدود ۱۰۰۰ و ۴۰۰۰ دلار در ماه است.

تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران

از ابتدای امضای توافق نامه بین شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران با شرکت رنوی فرانسه، شرکت خودروسازی ایرانی طرف قرارداد با رنوی فرانسه و بعضی مدیران دولتی صاحب نفوذ در صنعت خودروسازی کشور با راه انداختن شوء تبلیغاتی در شهرستان ساوه و سایر شهرها مانع راه افتادن خطوط تولید خودروی رنو در کشور عزیزمان ایران شده است اند.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: کم کردن ارزش ریال در برابر ارزهای مرسوم دنیا موجب به صرفه شدن تامین مواد اولیه فلزی مثل فولاد و آلومینیوم جهت خودروسازان خارجی که در کشور عزیزمان ایران سرمایه گذاری کرده اند، شده است هست. هنگامی که بازار خودرویی کشور عزیزمان ایران این چنین جهت خودروسازان فرانسوی جذابیت دارد، تلاش می کنند که به قیمت مشکلاتی که آمریکا جهت ارزش به وجود می آورد در کشور عزیزمان ایران باقی بمانند و ماشین تولید کنند و با این کار بازار کشورهای آسیای میانه، کشورهای عربی و غیرعربی و سایر کشورهای خاورمیانه را نیرومند تر از قبل در اختیار داشته باشند. این مسئله موجب اصلاح کیفیت و فناوری تولید قطعه و لوازم یدکی ماشین در صنعت قطعه سازی کشور می شود.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، بعضی خصولتی‌ها و بعضی مدیران دولتی فرصت‌طلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را

منصوری ابراز تاسف کرد: جای تاسف فراوان و عمیق است که خودروسازان داخلی نتوانسته و نخواهند توانست از چنین مزیت های سرشاری استفاده کنند و خودروهای ایمن و با کیفیت تولید و صادر کنند. خودروسازان ایرانی به جای آن از رانت هایی که در اختیار دارند و ممنوعیت ها و محدودیتهایی که جهت خریداران ایرانی به وجود می آورند بازار خودرویی کشور را به زور حفظ کرده اند.

وی سپس به تشریح دلایل راه نیفتادن خطوط تولید رنوی فرانسه در سایت خودرویی شهرستان ساوه پرداخت و افزود: از ابتدای امضای توافق نامه بین شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران با شرکت رنوی فرانسه، شرکت خودروسازی ایرانی طرف قرارداد با رنوی فرانسه و بعضی مدیران دولتی صاحب نفوذ در صنعت خودروسازی کشور با راه انداختن شوء تبلیغاتی در شهرستان ساوه و سایر شهرها مانع راه افتادن خطوط تولید خودروی رنو در کشور عزیزمان ایران شده است اند.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: این افراد به خوبی می دانند در صورت راه افتادن خطوط تولید رنو در کشور عزیزمان ایران مجبورند بساط ظلم و زور و سفره وقت طلبی ارزش را از بازار خودرویی کشور جمع کنند و دنبال کارشان بروند به همین علت به بهانه های واهی و تلاش بسیار و با چنگ و دندان در پی صحنه سازی و خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران و استمرار وضع نابسامان موجود و سرازیر ماندن منافع و درآمدهای جاری هستند.

تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران

این افراد به خوبی می دانند در صورت راه افتادن خطوط تولید رنو در کشور عزیزمان ایران مجبورند بساط ظلم و زور و سفره وقت طلبی ارزش را از بازار خودرویی کشور جمع کنند و دنبال کارشان بروند به همین علت به بهانه های واهی و تلاش بسیار و با چنگ و دندان در پی صحنه سازی و خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران و استمرار وضع نابسامان موجود و سرازیر ماندن منافع و درآمدهای جاری هستند.

به گفته عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس، استقامت رنو جهت استمرار حضور در کشور عزیزمان ایران نقطه عطفی در صنعت خودروسازی کشور به شمار می رود.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، بعضی خصولتی‌ها و بعضی مدیران دولتی فرصت‌طلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را

منصوری افزود: با استمرار حضور رنو در کشور عزیزمان ایران فشار خودروسازان، بخشی از مدیران دولتی و خصولتی ها بر مردم و صنعت خودرویی کشور از بین رفته و بعد از ۴۰ سال سایه سنگین وقت طلب ها و رانت خواران از سر صنعت خودروسازی کشور برداشته می شود و بعد از یک دوره پنج ساله همکاری یکسان با رنو یا سایر خودروسازان خارجی خواهیم توانست ایمنی، آرامش، کیفیت، خدمات بعد از فروش مطلوب را به مصرف کنندگان ایرانی ماشین هدیه داد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو از استقرار دفتر مهم مرکز تحقیق و توسعه (D&R) شرکت رنوی فرانسه در کشور عزیزمان ایران خبر داد و افزود: با انتقال دفتر مهم مرکز تحقیق و توسعه شرکت رنو به کشور عزیزمان ایران در تیرماه امسال مالیات و سایر هزینه های بالایی که دولت فرانسه از این شرکت دریافت می کند، از بین بردن می شود و تولید هر دستگاه رنو در کشور عزیزمان ایران جهت این شرکت بسیار به صرفه و اقتصادی می شود و شاید به همین علت است که مدیران رنو با وجود سنگ اندازی شرکت خودروساز داخلی طرف قرارداد، بعضی مدیران دولتی رانت خوار ایرانی و تحریم های احتمالی آمریکا حاضر است به حضورش در کشور عزیزمان ایران ادامه دهد.

تلاش خودروسازان داخلی جهت خروج اضطراری رنو از کشور عزیزمان ایران

نماینده مردم ساوه در مجلس افزود: این شرکت حتی حاضر شد جهت حفظ موقعیتش در بازار خودرویی ایران، سایت تولید خودروی سایپا در شهرستان ساوه را به قیمت گزافی خریداری کند. این خرید در برابر مزایای میان مدت و بلند مدت استمرار حضور رنو در کشور عزیزمان ایران و صادرات تولیداتش به کشورهای منطقه هزینه قابل اهمیتی نیست.

با انتقال دفتر مهم مرکز تحقیق و توسعه شرکت رنو به کشور عزیزمان ایران در تیرماه امسال مالیات و سایر هزینه های بالایی که دولت فرانسه از این شرکت دریافت می کند، از بین بردن می شود و تولید هر دستگاه رنو در کشور عزیزمان ایران جهت این شرکت بسیار به صرفه و اقتصادی می شود و شاید به همین علت است که مدیران رنو با وجود سنگ اندازی شرکت خودروساز داخلی طرف قرارداد، بعضی مدیران دولتی رانت خوار ایرانی و تحریم های احتمالی آمریکا حاضر است به حضورش در کشور عزیزمان ایران ادامه دهد.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رتبه برتر رنوی فرانسه تولید و فروش ماشین در بازار خودرویی جهان، گفت: شرکت رنو بازار خودرویی دنیا را در دست دارد به نحوی که رتبه اول و دوم تولید و فروش خودروی دنیا را در اختیار دارد بعد بسیار طبیعی است که این خودروساز بزرگ چشمش را به روی بازار بزرگ کشور عزیزمان ایران که سهم این شرکت از کل تولید و فروش دنیا را دچار تغییرات چشمگیری می کند، ببندد. هزینه های سرسام آوری که تولید هر دستگاه رنو در فرانسه وجود دارد در کشور عزیزمان ایران نیست بعد بسیار عقلانی است که این شرکت مجموعه قدرتمند طراحی و تولید خود را به ارزان ترین کشور دنیا انتقال دهد و پای مشکل های اجرایی و اقتصادی داخلی و بین المللی آن هم بایستد.

منصوری مبلغ کل قرارداد رنو و کشور عزیزمان ایران را ۶۵۰ میلیون یورو و مدل خودروهای تولیدی در کشور عزیزمان ایران را ۲۰۱۸ اعلام کرد و افزود: مبلغ قابل توجهی از این پول در کشور عزیزمان ایران سرمایه گذاری شده است و ۳۰ درصد تولید رنو در کشور عزیزمان ایران حتما صادر می شود. براساس مفاد قرارداد کشور عزیزمان ایران و فرانسه رنو موظف است خودروهای مدل ۲۰۱۸ را در کشور عزیزمان ایران طراحی، تولید و صادر کند. جهت شروع کار نیز دو مدل ماشین ۲۰۱۸ که یکی از آنها به احتمال زیاد «کُلُوس» است در کشور عزیزمان ایران تولید می شود.

وی خطاب به مدیران شرکت سایپا، متذکر شد: حالا که شرکت رنو با وجود فشارها و تحریم های احتمالی آمریکا حاضر شده است در کشور عزیزمان ایران بماند، شما زمین و کارخانه خریداری شده است رنو در شهرستان ساوه را هر چه سریعتر در اختیارش قرار دهید و اجازه ندهید بیش از این وقت از دست برود.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: چه مسائلی در پشت پرده قرارداد کشور عزیزمان ایران و فرانسه می گذرد که مدیرعامل و هیات مدیره دولتی سایپا حاضر نیستند زیر بار قرارداد برد – برد رنو و کشور عزیزمان ایران بروند؟ آیا این مخالفت ها و سنگ اندازی ها جهت حفظ شایسته سالاری هاست یا استمرار وضعیتی که مورد رضایت هیچ کس نیست؟ مدیران دولتی شرکت های خودروساز به حدی کاربلد هستند که به انواع شیوه ها در تلاشند از پا گرفتن فعالیت رنو در کشور عزیزمان ایران که هم به نفع صنعت خودروسازی کشور هست، هم به نفع مردم است و هم به نفع درآمدهای دولتی هست، جلوگیری کنند.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: مافیای ماشین به صورت علنی با حضور رنو در کشور عزیزمان ایران مخالفت نمی کنند و فشارها، سنگ اندازی ها و بهانه گیری ها مثلث شوم فوق الاشاره به شدت در جریان هست، مردم و مسؤولان هوشیار باشند.

واژه های کلیدی: ایران | بازار | فرانسه | ایرانی | فرانسه | خودروسازان | خودروسازان داخلی | بازار خودرو

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz